Doorgaan naar hoofdcontent

Pecan Koffiekoeken / Pecan Puffs

Warme pecan koeken, je neus en ogen worden ernaartoe getrokken. Je wil ze gewoon eten.
Deze koffiekoeken heb ik gemaakt toen ik een restje bladerdeeg had, achteraf bekeken zijn restjes helemaal niet zo erg…

De meeste ingrediƫnten had ik gewoon in huis:
*pecan pasta
*abrikozen confituur
*pecan noten

Eens alles klaar stond, waren de koffiekoeken snel gemaakt en in de oven aan het bakken. Met de neus tegen de ovendeur volgde ik dan maar het bakproces, wegens groot ongeduld. šŸ‘€
Langzaam kwam het bladerdeeg omhoog en vulde heel het huis met een zalig aroma.

Huisgemaakte pecan koffiekoeken, minimum moeite, maximum plezier!


Pecan Koffiekoeken
veganistisch, sojavrij

Ingrediƫnten:
Vegan bladerdeeg
Abrikozen confituur
Pecan noten, gehakt
Een paar eetlepels amandelmelk
vegan poedersuiker

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 210° Celsius. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
Snijd rechthoeken van het bladerdeeg. Snijd het bladerdeeg in zoals aangegeven op de foto.
Smeer een laag pecan pasta over het middelste gedeelte, gevolgd door een laag abrikozen confituur. Verdeel er de gehakte pecan noten over.
Vouw de flapjes over de vulling (zie foto), hierbij zo weinig mogelijk gaatjes latend.
Smeer de koeken in met amandelmelk.
Bak de koffiekoeken in ongeveer 15 minuten goudbruin. Laat op een rooster afkoelen, bestrooi met poedersuiker en eet.

Variatie:
Gebruik amandel pasta, gehakte amandelen en frambozen jam.




Pecan Puffs
vegan, soy free

Ingredients:
Vegan puff pastry
Apricot jam
Pecan nuts, chopped
A few tbsp almond milk
Vegan icing sugar

Instructions:
Preheat the oven to 210° Celsius. Line a baking tray with parchment paper.
Cut the puff pastry into rectangles. Cut the puff pastry as shown in the picture.
Spread a layer of pecan butter over the middle part, followed by a layer of apricot jam. Sprinkle with the pecan nuts.
Fold the sides over the filling (see photo), leaving as little gaps as possible.
Spread the top with almond milk.
Bake for about 15 minutes or until golden. Cool down on a wire rack, dust with icing sugar and devour.

Variation:
Use almond butter, chopped almonds and raspberry jam.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Kaneel Wafels met Vijgen-Walnoten Compote / Cinnamon Waffles with Fig-Walnut Compote

Zachte kaneelwafels met een compote van vijgen & walnoten + verse vijgen + kokosslagroom.

Er zijn zo van die dingen, die ik pas echt ben gaan appreciƫren sinds ik veganist ben. Wafels is zo ƩƩn van die dingen. Niet dat ik ze zo vaak eet, maar dat maakt ze nu net dat beetje specialer.
Vandaag deel ik een receptje voor Ć©Ć©n van de lekkerste wafels die je ooit hebt geproefd! Een zachte kaneelwafel, een beetje geduld hier want ze komen knapperig uit het wafelijzer… Plakkerig-zoete vijgen-walnotencompote, verse vijgen en een toefje kokosslagroom voor de durvers. Het is zowat een dessert als maaltijd, wel dat heb ik er alvast van gemaakt. šŸ˜
De wafels zijn natuurlijk ook lekker op zichzelf. Ze zijn laag in vet- en suikergehalte en gemakkelijk te maken. En als je niet zelf compote wil maken, gebruik dan vijgenjam uit een potje.
Smakelijk!


Een paar andere recepten die je misschien leuk vindt: Hazelnoot Pannenkoekjes met Gekarameliseerde Vijgen / Hazelnut Pancakes with Caramelized Figs
Pecan Koff…

Tofu Tajine met Olijven & Tomatensaus / Tofu Tajine with Olives & Tomato Sauce

Snelle & simpele saffraan-gember tajine met tofu, olijven & gekruide tomatensaus.

Een aantal weken geleden had ik een etentje met twee voor mij zeer bijzondere mensen. Op het menu:
* Tajine met tofu * Couscous salade met oven geroosterde wortelen, abrikozen & tofu feta * Harissa-komijn yofu (als extraatje voor de liefhebbers van pittig eten) * Marokkaanse cake
De tajine heeft tofu als basis. Tofu in een tajine? Ook ik was er vroeger geen fan van, het leek gewoon iets te missen. Tot ik deze tajine maakte. De tofu wordt eerst gemarineerd met citroen, gember en saffraan, en daarna krokant aangebakken. Nog een mild gekruide tomatensaus en groene olijven om de tajine compleet te maken, et voilĆ . Ik gebruik ingelegde citroen in het recept, een typische Marokkaanse smaak. Als je hier geen fan van bent, kan je deze gewoon weglaten of minder gebruiken. De tajine zal nog steeds kruidig & smaakvol zijn.
Deze tajine kan op voorrand bereid worden, altijd handig als je gasten ontvangt.
* to…

Simpele Venkel-Tomatensoep met Linzen / Simple Fennel-Tomato Soup with Lentils

Simpele venkel-tomatensoep met linzen.
Het beste eten is soms gewoon het simpelste eten! Niet? Een kom dampende soep op een druilerige dag… mmm. Meer moet dat niet zijn.
Geen dure ingrediĆ«nten, geen eindeloos gedoe in de keuken,… En dan denk ik altijd, is dit wel iets om op een blog te posten? Maar lekker is lekker, en soms wil ik gewoon een ideetje meegeven.
Een blogpagina draait in mijn ogen niet enkel om high tech en ingewikkelde recepten. Soms heel simpel en snel, soms net dat beetje meer. Zoals ik aangeef in de beschrijving van mijn blog, gaat het om alledaagse recepten, die haalbaar moeten zijn voor iedereen. Het heeft weinig zin om receptjes uit te werken, die niemand inspireren of die nooit door iemand worden gemaakt. Als er liefhebbers zijn van meer “fancy” eten, laat mij maar een berichtje.
Voor nu, smakelijk!


Simpele Venkel-Tomatensoep met Linzen veganistisch, glutenvrij, sojavrij, notenvrij
IngrediĆ«nten: Olie om te bakken 1 ui, gesnipperd 1 teentje knoflook, gesnipperd 1 grote venkel,…