Doorgaan naar hoofdcontent

Chia + Acai + Rode Vruchten + Kokos Parfait / Chia + Acai + Red Fruits + Coconut Parfait

Alles wat een ontbijt moet zijn, in een pottie!

*chia pudding
*rode vruchten smoothie + acai
*verse rode vruchten

Niet alleen zijn deze ontbijt potjes super gezond, ze zijn simpel en snel te maken! Je zou ze zelfs de avond voordien kunnen klaarmaken en in de ijskast bewaren. Geen gestress vroeg zo in de ochtend!
En als dat niet genoeg is, de potties zien er zo mooi & kleurrijk uit!

So grab a spoon and dig in! Enjoy your happy, healthy day full of colour!



Chia + Acai + Rode Vruchten + Kokos Parfait
veganistisch, glutenvrij, sojavrij, rauw

Voor 2 à 3 parfaits:
Ingrediënten:
Voor de chia-kokos pudding:
2 eetlepels chia zaadjes
¾ cup zelfgemaakte amandelmelk
2 eetlepels geraspte kokos
Voor de acai-rode vruchten smoothie:
1 banaan, in stukken & bevroren
1 cup/160 gram rode vruchten: blauwe bessen, frambozen & aardbeien (vers of diepvries)
~2 eetlepels kokoswater of zelfgemaakte amandelmelk
1 eetlepel ahornsiroop of 1 dadel
1 eetlepel amandelpasta
1 eetlepel acai poeder
Voor de amandel-vanille crème: (optioneel)
Amandel-Vanille Crème
Topping:
Rode vruchten
Geraspte kokos
Munt blaadjes

Bereidingswijze:
Voor de chia-kokos pudding:
Meng chia zaadjes, kokos en amandelmelk in een kommetje en laat een vijftien minuten staan tot het vocht is opgenomen.
Voor de acai-rode vruchten smoothie:
Blend geleidelijk aan alle ingrediënten voor de smoothie glad in de blender. Voeg extra vocht nodig indien nodig.
Samenstelling van de parfaits:
Leg een laagje rode vruchten op de bodem van de potjes, gevolgd door een laag chia-kokos pudding en een laag acai-rode vruchten smoothie.
Werk af met amandel-vanille crème (indien gebruikt), rode vruchten, geraspte kokos en munt blaadjes. Smakelijk!


Chia + Acai + Red Fruits + Coconut Parfait
vegan, gluten free, soy free, raw

Serves 2-3:
Ingredients:
For the chia-coconut pudding:
2 tbsp chia seeds
¾ cup homemade almond milk
2 tbsp desiccated coconut
For the acai-red berry smoothie:
1 banana, frozen
1 cup/160 grams mixed red fruits: blueberries, raspberries & strawberries (fresh or frozen)
~ 2 tbsp coconut water or homemade almond milk
1 tbsp maple syrup or 1 date
1 tbsp almond butter
1 tbsp acai powder
For the almond vanilla crème: (optional)
Toppings:
Red fruits
Desiccated coconut
Mint leaves

Instructions:
For the chia-coconut pudding:
In a bowl combine chia seeds, desiccated coconut and almond milk. Let it sit for 15 minutes or until the chia seeds have absorbed the liquid.
For the acai-red berry smoothie:
In a blender gradually blend the ingredients for the smoothie until smooth. Add extra liquid if needed.
Assembly:
Place a layer of red fruits on the bottom of the jars, followed by a layer of chia-coconut pudding and acai-red berry smoothie.
Garnish with almond-vanilla crème (if using), red fruits, desiccated coconut and mint leaves. Enjoy!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Pompoencake met Pecan Crumble & Sinaasappelglazuur (of muffins) / Pumpkin Cake with Pecan Streusel & Orange Glaze (or muffins)

Pompoen, pecannoten & sinaasappel… Een griezelig lekkere Halloween cake!



Het moet natuurlijk helemaal geen Halloween zijn voor deze cake… ook op andere dagen is de cake huiveringwekkend lekker!
Ik heb morgen een dagje uit met een wandeling gepland. Om mijn maatje te verrassen (en voor een beetje extra energie onderweg), nog snel een cake gebakken. Ik hoop alvast dat ik in mijn opzet ben geslaagd.
En met de herfst en al zijn pompoenenpracht, moest dit natuurlijk een pompoencake zijn. De pompoen krijgt het gezelschap van pecannoten en sinaasappel. Want eens ik dan toch aan het bakken was, besloot ik de cake maar een klein extraatje mee te geven. Zo werkt het nu eenmaal in mijn keuken. En hoewel de crumble en het glazuur optioneel zijn, hoezo optioneel??? Waren we het er dan niet over eens dat het crumble laagje het beste gedeelte van de cake is?! Als je dan al iets als optioneel wilt beschouwen, laat dan het bordje & vorkje weg...
* smeuïge & kruidige pompoencake; * pecan crumble…

Speculaas-Marsepein Cake / Speculaas/Biscoff-Marzipan Cake

Speculaascake met een laagje marsepein, ook gekend als gevulde speculaascake!


Met Sinterklaas weer in aantocht vullen de rekken in de winkels zich weer met het nodige zoets & snoepgoed. Van chocolade, speculoos/speculaas, amandelspijs, pepernoten… noem het maar op. Keuze te over! Ik laat al dat lekkers meestal gewoon aan mij voorbijgaan en bak gewoon zelf iets. Zoals deze speculaas-marsepeincake.
En wie kent hem niet, de gevulde speculaas? Een laag marsepein tussen twee laagjes speculaaskoek. Het is dan ook een ideaal huwelijk. Vandaag echter geen koek, maar cake. Het principe is hetzelfde, kruidige speculaascake gevuld met een laagje amandelspijs. Nog een beker warme chocolademelk en je avond kan niet meer stuk!
Van de overschot marsepein heb ik nog een paar paddenstoeltjes gemaakt ter decoratie. Optioneel, maar leuk.

Voor de paddenstoeltjes: Neem een bolletje marsepein en vorm er met je handen een plat schijfje mee, dit hoeft helemaal niet perfect rond & afgelijnd te zijn, in de…

Citroen-Chia-Amandelpulp Koekjes / Lemon-Chia-Almond Pulp Cookies

Koekjes met citroen & chia zaadjes, op basis van amandelpulp.


Een aantal weken geleden kreeg ik van iemand de vraag om een receptje met amandelpulp. Hier bij Chillies for Chocolate ga ik altijd graag op verzoekjes in als het een beetje in de lijn ligt van mijn kookstijl.
Ook ik heb vaak een voorraadje amandelpulp in huis. Het is dan ook geen rare vraag, wat ermee gedaan? Heel vaak voeg ik de pulp gewoon toe aan havermout & smoothies, maar ik kan me voorstellen dat dit na een tijdje gaat vervelen. Dit is bij mij trouwens ook het geval. Oplossing?! Je kan ook perfect bakken met notenpulp. Altijd een beetje een aangenamere manier van pulp eten, dat dacht ik dan zo.
Rarara… koekjes! Wie o wie weet er nog niet dat ik al eens graag een koekje eet. Ter gelegenheid, heb ik twee koekjes gebakken op basis van amandelpulp. Het receptje van vandaag is het eerste van de twee. Het andere wordt één van de komende weken gepost.
Citroen en chia zaadjes. De koekjes zijn zacht & smeuïg met een …